lørdag den 9. november 2013

Jagt ....

I dag sagde min mor at vi ikke skulle ud at gå tur. Hun sagde at det var fordi at der gik jægere rundt på markerne omkring vores hus, og hun ville ikke risikere at vi blev skudt. Øv tænkte jeg, for jeg eeelsker jo at gå tur. Hun kunne ikke engang lide at lukke mig ud i haven, for man ved jo aldrig hvornår der kommer nogle vildfarene hagl, siger hun.
    
            Jeg får lige øje på en jæger med sin hund. Pokkers at jeg ikke kan komme ud til den.

I stedet for fik jeg lov til at komme med ud og købe ind til aftensmaden. Jeg eeelsker at køre bil, mindst lige så meget som at gå tur, så det var jo dejligt.

Inden vi kører af sted, har jeg jo altid lige nogle ting som jeg er nødt til at ordne.

Det første jeg gør når jeg bliver lukket ud af døren, er at fare hen til katte hullet. Vi har nogle vilde katte som bor i vores stald. Min mor og far siger at de er gode til at holde musene væk. Der er savet et lille firkantet hul til i stalddøren så kattene selv kan gå ud og ind. Indenfor i stalden, står der også mad til dem. Det er nok derfor at de godt kan lide at bo her, selv om jeg er der.


Sådan ser katte hullet ud. Kattene kan sagten komme ind og ud, selv om jeg synes, at de nok er for fede til det lille hul.


Her er jeg på mit første job, når jeg kommer ud i haven. Ingen katte, tjek. (Jeg ville ellers gerne have haft lidt katte steg).

Det næste job, når jeg lige kommer uden for haven er at se om møg køterene skulle være inden for rækkevidde.

 Klik herLaikas job på youtube.

Jeg slutter altid dette job af med at sidde i bilen og spejde ned af markvejen efter møg køterene.
                 

                           Her sidder jeg lige og spejder ned af markvejen efter møg køterene.

Ingen møg køtere, tjek. Håber jeg snart er mere heldig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jep, smid lige en kommentar, så bliver jeg glad.
Hi. I will be thrilled if you throw me a comment.